Profesionální hráči ukončují kariéru kvůli špatné psychice

#esport 3 / 1 / 2019 • Napsal:

Mnozí špičkoví světoví hráči pracují až 80 hodin týdně, přičemž většinu času stráví u svých videoher, které končí fyzickým a duševním vyčerpáním. Podle nového dokumentu CBSN Originals tato metoda, známá pod názvem „grind„, způsobuje, že mnoho profesionálních hráčů odchází do předčasného důchodu po dvacítce.

Indy „SPACE“ Halpern, profesionální hráč Overwatch, řekl, že někdy hraje osm hodin denně, což často vede k bolestem dolních končetin a zápěstí. Stejně jako u jiných profesionálních sportů může vážné zranění předčasně ukončit herní kariéru hráče.

 

Halpern také nastínil duševní rizika hraní: „Vždy jste pod velkým tlakem, co vše musíte vykonat“. Doug Gardner, poradce pro sportovní psychologii připomíná, že vidí vyčerpané hráče po ne tolik náročné hře.

Předčasný odchod do důchodu ze strany hráčů není nový fenomén. V roce 2014 zveřejnila herní publikace Polygon, že je normální, že hráči esportů odchází po dovršení svých 20 let, protože mládí je klíčový determinant pro vynikající motorické dovednosti a rychlost reakcí.

 

Dobrému psychickému stavu hráčů nepomáhají ani sociální sítě a rychlý růst odvětví esportu. V sázce je více peněz a každou chybu sledují miliony lidí, kteří každý “špatný“ krok diskutují na Redditu, Twitteru a jiných online fórech či na sociáních sítí. Míra kritiky je tak vysoká, že pro mladé lidi je v mnoha případech skoro neúnosná.

 

Esportové týmy si jsou tohoto narůstajícího problému vědomy a mnohdy poskytují vlastní sportovní psychology. Například FemmeFerocity, tým hrající Heroes of the Storm, zdůrazňuje ve svých základních hodnotách důležitost a konkurenční výhodu dobrého duševního zdraví týmu.

 

Zdroje: qz.com

 Jiří

Načítám...